Online Diary Beautiful life: SEKOLAH MENENGAH AGAMA MAAHAD HAMIDIAH

Friday, May 30, 2014

SEKOLAH MENENGAH AGAMA MAAHAD HAMIDIAH

بسم الله الرحمن الرحيم



Alhamdulillah kita bersua kembali untuk entri kali.Wahhhh cuti sekolah yang dinanti natikan oleh pelajar UPSR, PSRA, PMR, SPM dan tak lupa juga student Pra-Universiti (STPM) pelajarnya kayak seperti ana.
Jadi , ana sedikit nak share true story  dengan antum. Kisahnya pasal pengalaman ana bila ana rasa sendiri macam mana suasana STPM yang sebenar. Jujur ana katakan inilah adalah rezeki dan hikmah sebab ana tak dapat matrik dan upu. Mungkin sedih bagi ana pada waktu dulu. Tapi lepas ana redha yang ana akan mengambil stpm, semuanya berubah sekelip mata. Hati ana tekad yang ana akan amik stpm. Biarlah orang nak kata apa. Ini decision yang ana buat. Ana dah buat apa yang sepatutnya ana sebagai hamba buat bila ana buntu. Dan ana telah diberikan jalan keluar. YaAllah besarnya kuasa Engkau. Ana puas dengan keputusan ana. Ana bersyukur pada tanggal 7 Mei 2014 ana telah menjadi sebahagian daripada warga Maahad Hamidiah. Ana amik STPM dia SMKA Maahad Hamidiah. Ana disini beberapa minggu, hati ana terusik dan terisi. Batch ana kali ini diberi nama Al Farouk oleh senior upper six ana di Maahad. Kawan ana di sana baik baik, dan mudah mesra rakyat hahaha. 
Ramai budakbudak ana dari SAMTEN Hulu Langat, SAAS, KISAS,BANGI, dll. Kini kami bersatu menjadi warga Maahad. Dan kami akan menempuh stpm pada tahun depan . InsyaAllah . Doaakan warga Maahad Hamidiah berjaya dengan cemerlang di dunia dan diakhirat. Hahhh, waktu orientasi hari tuh , kami ada buat game dengan upper six. WOW I'm so happy. Game Masterchef paling mencabar . Paling best kumpulan ana (Al-Wahid) menang dapat number one :D Subhannallah hihihih dan kami akan bertanding dengan senior upper six kami. InsyaAllah.

p/s: Selamat Hari Guru kepada semua guru di SMKTDH, saya rindukan cikgu saya. I love you !

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen